InfluenceMap enpresaren azterlan batek haragi- eta esne-industriaren maniobrak azaldu ditu, haien kontakizuna inposatzeko eta berotegi-efektuko gasen emisioa murrizteko Europako proiektuen irismena murrizteko.
[Climatica]InfluenceMap think tank britainiarrak haragiaren eta esnearen industriaren lobbyaren modus operandi-a erakusten duen ikerketa argitaratu du. Presio-talde horrek Europar Batasunean (EB) duen eragina hain handia denez, oinarrizko zenbait klima-politika arintzea lortu du.
Berotegi-efektuko gasen emisioak murrizteko EBko sei proiektutan 10 enpresak eta bost elkartek duten parte-hartzea aztertzen du txostenak. Proiektu horien artean daude De la Granja a la Mesa bataiatua, Industriako Isuriei buruzko Zuzentarauaren berrikuspena (metano-isuriak murrizteko sortua) edo Elikadura Sistema Iraunkorren Esparrua, dieta iraunkorragoetarako trantsizioa bultzatzea helburu zuena. Horiek guztiak «nabarmen ahuldu» ziren lobby maniobren ondorioz, hala nola Copa-Cogeca nekazarien sindikatua, European Livestock Voice (Espainian Somos Ganadería ordezkatzen du) edo Abere eta Haragi Gaien Merkataritzaren Europar Batasuna (UECBV).
InfluenceMap enpresaren txostenaren arabera, haragi- eta esneki-ekoizleek erregai fosilen industriako narratiben antzekoak erabiltzen dituzte «sektoreko emisioak murrizteko politika klimatikoak oztopatzeko». Narratiba horiek ia puntuz puntu hartu zituen Europako Alderdi Popularrak 2022-2023 aldian. Europako Ganberako alderdi kontserbadoreak biltzen dituen taldeak abeltzainen argudioak bere egin zituen. Hala, dieten trantsizioari eta nekazaritza-sektorearen isuriei eragiten dieten politika espezifikoen aurka egin du. Halaber, ekainaren 9ko hauteskundeei begira bere kanpainak antolatzeko orduan bere postulatuak onartu ditu.
«Narratiba engainagarriak»
Narratiba horiek, klima-aldaketari dagokionez, honako hauek dira: nekazaritzaren eragin positiboa nabarmentzea, isurketen inpaktuari garrantzia kentzea, eraginkortasunari dagokionez egindako aurrerapenak azpimarratzea eta dieta iraunkorragoetara igarotzeko beharra ukatzea. InfluenceMapen arabera, industria fosilaren antzeko «narratiba engainagarriak» dira: «Mezu publiko estrategikoak, zalantzak sortzeko eta haragiaren eta esnearen sektoreko berotegi-efektuko gasen emisioei heltzeko beharra ahultzeko».
Emisioak murrizteko Europako politikekin uzkur dauden konpainien artean daude Arla (munduko bosgarren esneki-enpresa handiena eta lehena Eskandinavian eta Erresuma Batuan), Danish Crown (txerri- eta behi-haragiz egindako janari prozesatua fabrikatzen duena) eta Vion haragi-enpresa holandarra. InfluenceMap autorearen arabera, aktibismo atzeratuaren maila Nestlé edo Unilever bezalako elikadurako erraldoien maila baino handiagoa da.