Freshfel Europe-ko Kontsumo Monitorearen azken edizioak adierazten duenez, EBko fruta eta barazkien batez besteko kontsumoa 350 g/egun/kapita izan zen 2022an, OMEk gomendatutako 400 g-tik urrun oraindik.
[aenverde]Freshfel Europeren arabera, koronabirusaren pandemian hasi zen joera positiboa gelditu egin da Ukrainako gerraren eztandak eragindako krisi ekonomikoaren ondorioz, kontsumitzaileen erosteko ahalmenari larriki eragiten eta elikagaietan duten gastua mugatzen ari baita.
Philippe Binardek, Freshfel Europeko ordezkari nagusiak, honako hau adierazi du: "Krisi garaian, kontsumitzaileek dieta ez hain osasungarria aukeratzeko joera dute, energiaren ikuspegitik gogobetegarriagoa eta fruta eta barazkiak baino merkeagoa. 2022ko eta 2023ko joerek argi eta garbi adierazten dute pandemia osteko kontsumoaren hazkundea galdu egin dela, kontsumoa %10 baino gehiago jaitsi baita kasu askotan. Azken nobedade horiek oraindik ez dira aurtengo Kontsumo Monitorean sartu, eta hurrengo edizioetan berretsiko dira".
Txosten horretan islatzen denez, EBko fruta eta barazkien batez besteko kontsumoa 364,58 g/egun/kapita hazi zen 2021ean, %2,19ko igoera 2020arekin alderatuta, eta %1,27 aurreko bost urteetako batez bestekoa baino handiagoa.
Freshfel Europeko kontsumo-monitoreak baieztatu duenez, EBko herrialde gutxi batzuek baino ez dute lortzen gomendatutako helburua: egunean 400 g fruta eta barazki fresko eta kapita.
Freshfel Europe-ren ustez, frutak eta barazkiak ondasun publikotzat hartu behar dira, eta gizartearen erronkei aurre egiteko irtenbidearen zatitzat, eta, beraz, funtsezko produktu gisa sailkatu behar dira.
800 gramoren bila
Binardek honako hau adierazi du: "Estatuko nutrizio-jarraibideak, Kontseilu Nordikoaren gomendioak eta EGEAko zientzialariak bat datoz kontsumitzeko anbizioa eta helburua eguneko 800 g/kapita izateraino igo behar direla esatean. Kontzientzia badago ere, hazkundea eragozten duten oztopo gehiegi daude oraindik".
Freshfel-eko ordezkari nagusiarentzat, fruta eta barazkien onurak «sustapen politikan hobeto aitortu beharko lirateke, baina baita taxonomiari buruzko hurrengo eztabaidan ere. Gainera, prezioei edo segurtasunari buruzko pertzepzio okerrak jorratu behar dira, kontsumitzaileek erabaki informatuak hartu ahal izan ditzaten. Aldi berean, sektoreak bere ahaleginekin eta berrikuntzarekin jarraitu behar du, komenigarritasun, zapore eta testura handiagoa lortze aldera, sustapen-ekintzak gazteenei zuzendu behar dizkie, eta laguntza bilatu behar du produktu freskoak eta eskuragarriak etxe behartsuenetan eta diru-sarrera gutxien dituztenetan presente egon daitezen".